Hvorfor er COCKPITTET´s logo en spiral?

LogoDet er min erfaring, at de udfordringer jeg møder undervejs i mit liv, både på det private og professionelle plan, dukker op igen og igen, indtil jeg får lært at tackle dem rigtigt. Det kan fx være i relation til min måde at håndtere en medarbejder eller mine børn i bestemte sammenhænge. Hvis ikke jeg lykkedes med at “lukke sagen”, så vil jeg senere opleve mig selv i situation identisk med den forrige.
Jeg ser mit liv som en bevægelse fra centrum og ud langs en spiral. Det jeg oplever undervejs prøver jeg at lære af, men accepterer også, at der altid kan læres mere. Det får jeg så chancen for næste gang jeg kommer til samme sted; nu bare med læringen fra sidste gang i bagagen.
“Stedet” på spiralen kan du forestille dig som en eger i et hjul. Jo længere væk fra centrum af spiralen du befinder dig, desto mere har du lært på dette sted. Da spiralen ikke synes at have en ende betyder det også at vi altid kan lære noget mere. Deraf kommer også mit udtryk om at vi hele tiden skal stræbe efter at blive en bedre udgave af os selv. Det være sig som det menneske vi er professionelt, personligt og privat. Det kan nemlig ikke adskilles, hvis vi som leder ønsker at udvikle os hen imod at være autentiske. At være leder er ikke noget vi spiller, det er noget vi er i relation til nogle andre mennesker. Ligesom når vi er far, mor, ven, kæreste eller ægtefælle.